خانم ها و آقایان خوشتیپ به استایل خود اهمیت می دهند و همیشه در تلاشند که لباسی راحت و شیک بر تن داشته باشند. با از راه رسیدن تابستان، داشتن یک استایل شیک که گرمای هوا را چندین برابر نکند یکی از دغدغه های اصلی افراد است. عموما این افراد سعی می کنند لباس هایی با رنگ مناسب بپوشند که ضمن شیک بودن، گرمای هوا را چندین برابر نکند. پوشیدن چنین لباسی خیلی سخت نیست. با رعایت چندین نکته می توانید لباسی را پیدا کنید که ضمن راحت بودن، بتواند روزهای خنک در تابستان را برای شما رقم بزند. اگر می خواهید در این تابستان خوشتیپ باشید، تا پایان مقاله ما را همراهی کنید.

به جنس لباسی که می‌پوشید دقت کنید

در استایل‌های تابستانی، انتخاب جنس لباس بسیار مهم است تا هم راحتی را فراهم کند و هم به ظاهر کلی شما زیبایی بخشد. یکی از بدترین اتفاق هایی که در تابستان ممکن است برای شما بیوفتد، عرق کردن و چسبیدن لباس به بدنتان است. اگر لباسی با جنس مناسب انتخاب کنید قطعا این اتفاق نمی افتد. لباس هایی با جنس مصنوعی عموما سبب این اتفاق می شوند. در زیر برخی از جنس‌های مناسب برای لباس‌های تابستانی را معرفی می‌کنم:

1. کتان (Linen)

کتان یکی از بهترین گزینه‌ها برای تابستان است. این جنس بسیار سبک و تنفس‌پذیر است و عرق را به خوبی جذب می‌کند.

لباس های کتان با عبور هوا سبب تعدیل دما می شود.

2. پنبه (Cotton)

 پنبه نیز به دلیل راحتی و قابلیت تنفس، در تابستان محبوب است. لباس‌های پنبه‌ای نرم و راحت هستند و از پوست شما حفاظت می‌کنند.

3. بامبو (Bamboo)

پارچه‌های بامبو سبک و نرم هستند و خاصیت ضدباکتری و جذب رطوبت دارند که برای تابستان بسیار مناسب است.

4. پلی استر

اگرچه پلی‌استر به طور طبیعی تنفس‌پذیری کمتری دارد، اما انواع مخصوصی از آن به گونه‌ای طراحی شده‌اند که مناسب برای استفاده در تابستان هستند و سریع خشک می‌شوند.

5. فاستونی سبک

برخی از پارچه‌های فاستونی سبک نیز می‌توانند برای لباس‌های تابستانی به کار روند، به ویژه در استایل‌های رسمی‌تر این پارچه می تواند ضمن تعدیل دما، استایل شیک به شما هدیه دهد.


با انتخاب لباس مناسب در تابستان، می توانید از این فصل لذت ببرید.

پوشیدن لباس تنگ در تابستان

تابستان زمان پوشیدن لباس های تنگ و ضخیم نیست. تابستانی فصلی است که باید در آن رها باشید و از لباس های آزاد با پارچه های نازک استفاده کنید. انتخاب لباس هایی که پارچه های تیره و ضخیم دارند علاوه بر گرمای بیشتری که برای شما دارند، سبب عرق سوز شدن شما هم می شوند.

لباس های تنگ و با رنگ تیره می تواند در این فصل بسیار عذاب آور باشد. شلوار جین یکی از این لباس ها است، که هم تنگ است و هم می تواند در رنگ های تیره، گرمای تابستان را چندین برابر کند. شلوار لی با پارچه سنگین و ضخیمی که دارد، سبب جذب چند برابری گرما می شود.

لباس هایی مانند پارچه های کتان و لنین به هوا اجازه عبور از لباس را می دهد و سبب می شود پوست شما در برابر گرما آسیب نبیند و سبب خنکی بدن می شود.

شلوار لی با رنگ تیره در هوای گرم سبب آسیب به پوست می شود.

لباس های طرح دار در تابستان

از متفاوت بودن در تابستان نترسید. تابستان یکی از فصل هایی است که شما می توانید استایل های خاص و جذابی را برای آن تهیه کنید. لباس های طرحدار یکی از این نوع لباس ها است. برخی فک می کنند لباس های طرحدار نمی تواند جذاب و شیک باشد، اما بهتر است بدانید این لباس‌ها امروزه به یکی از ترند ترین لباس ها در مزون های مد و فشن تبدیل شده و طرفداران زیادی دارد. از طرفی این لباس ها با پارچه نازک و عموما رنگ های روشنی که دارند، انتخاب های مناسبی برای تابستان هستند. استفاده از لباس های طرحدار سبب می شود، جسارت و اعتماد به نفس شما بالا روند. در پیراهن های زنانه عموما از این نوع طرح استفاده می شود.

تأثیر رنگ‌ها بر حس و حال تابستانی

انتخاب و پوشیدن لباس با رنگ مناسب می تواند تاثیر مستقیم بر روحیه شما داشته باشد. طبق تحقیقات افرادی که لباس هایی با رنگ تیره می پوشند بیشتر از بقیه دچار افسردگی می شوند. تابستان زمان استایل های رنگی رنگی است. با انتخاب رنگ مناسب در این فصل می توانید شادی و نشاط را به خودتان هدیه دهید. رنگ‌های روشن مانند زرد، آبی ملایم و صورتی معمولاً حس شادی و خوشحالی را القا می‌کنند. این رنگ‌ها به طور طبیعی یادآور آفتاب و طبیعت تابستانی هستند. استفاده از چنین رنگ‌هایی می‌تواند احساس روشنایی و شادی را افزایش دهد و به فصل تابستان زندگی بیشتری ببخشد. این رنگ ها سبب جذب بیشتر نور خورشید می شود.

از طرفی دلیل تاکید بر استفاده از رنگ های خنک در تابستان است. رنگ‌های خنک مانند آبی و سبز می‌توانند احساس آرامش و خنکی را به شما منتقل کنند. این رنگ‌ها به جلوگیری از احساس گرما در روزهای تابستانی کمک می‌کنند. این رنگ‌ها همچنین یادآور دریا و طبیعت سبز هستند و می‌توانند حس ارتباط با طبیعت را در شما تقویت کنند.

البته شما می توانید از رنگ های نود هم در استایل تابستانی خود استفاده کنید. این رنگ ها سبب شیک تر دیده شدن شما می شود. رنگ‌های ملایم مانند هلویی یا کرم می‌توانند فضا را به آرامش و راحتی بیشتری تبدیل کنند. این رنگ‌ها معمولاً حس آسایش و نزدیکی به محیط را تقویت می‌کنند. لباس‌های رنگ ملایم معمولاً با طبیعت تابستانی به خوبی هماهنگ می‌شوند و می‌توانند فضایی دلنشین خلق کنند.

استایل تابستانی با رنگ های شاد سبب افزایش اعتماد به نفس خواهد شد.

تأثیر رنگ بر انتخاب لباس تابستانی

انتخاب رنگ‌ها بر اساس فعالیت

انتخاب رنگ‌ها بسته به نوع فعالیت شما در تابستان (مانند سفر به ساحل، پیک‌نیک، یا مهمانی‌ها) می‌تواند بر روی حس و حال شما تأثیر بگذارد. رنگ‌های شاد و پر انرژی برای مهمانی‌ها و رنگ‌های ملایم برای فعالیت‌های آرامش‌بخش مناسب‌ترند.

انتخاب رنگ بر اساس فرهنگ فرد

در برخی فرهنگ‌ها، رنگ‌های خاصی ممکن است معانی متفاوتی داشته باشند و بر حس و حال تابستان تأثیر بگذارند.

انتخاب رنگ بر اساس مد روز

انتخاب لباسی که ترند روز باشد بسیار در استایل شما تاثیر گذار خواهد بود و سبب می شود که شیک تر به نظر برسید. ترند این روزها استفاده از رنگ های نود و استایل آزادانه و لباس های سایز بزرگ ( اور سایز) است .

ترندهای رنگی تابستان 2023: چه رنگ‌هایی در مد هستند؟

ترندهای رنگی تابستان 2024 تحت تأثیر فاکتورهای مختلفی از جمله مد، فرهنگ و تغییرات اجتماعی قرار دارند. این رنگ ها در تابستان طیف جذاب و خنکی برای استایل فراهم می کنند.  در ادامه به برخی از ترندهای رنگی که در تابستان 2024 معرفی شدند را برای شما معر فی می کنیم:

  سبز زیتونی و سبز روشن

 رنگ‌های طبیعی و ملایم مانند سبز زیتونی و سبز روشن به همراه بافت‌های طبیعی، حس آرامش و نزدیکی به طبیعت را القا می‌کنند. یکی از فاکتورهای مد و فشن در سال 2024 توجه بیشتر به طبیعت و رنگ های ملایم است. رنگ سبز زیتونی برای افرادی با ر نگ پوست سفید و سبزه مناسب است.

کرمی و بژ

رنگ های نود امروزه به دلیل خاصیت تطبیق با مجموعه‌های مختلف، در استایل‌های متفاوت دیده می‌شوند. این رنگ ها عموما با رنگ های تند، بسیار راحت ست می شوند به همین دلیل در استایل از آن ها بسیار استفاده می شود. یکی از ویژگی های رنگ های نود قابلیت استفاده آن برای افراد با پوست های سبزه و سفید است.

زرد لیمویی و نارنجی ملایم

 این رنگ‌ها نمایانگر انرژی و سرزندگی هستند و می‌توانند به استایل‌های تابستانی طراوت و زندگی ببخشند. این رنگ ها در خانم ها نماد اعتماد به نفس است و باعث می شود بسیار قدرتمند به نظر بیایید. رنگ زرد لیمویی دارای جذابیتی فوق العاده با پوست های برنزه و تیره است.

لباس با رنگ زرد در فصل تابستان از جذب نور خورشید جلوگیری می کند.

  صورتی پاستلی

رنگ صورتی ملایم و پاستلی در کنار رنگ‌های دیگر ایجاد ترکیب‌های زیبایی خواهد کرد و به عنوان یک رنگ اصلی در استایل تابستانه مورد استفاده قرار می‌گیرد. رنگ صورتی پاستیلی به دلیل آرامشی که دارد سبب می شود شما سرزنده تر به نظر برسید. صورتی پاستیلی یکی از رنگ هایی است که به راحتی با رنگ های نود ست می شود. رنگ صورتی پاستیلی بیشتر برای افراد با پوست روشن توصیه می شود.

آبی آسمانی و فیروزه‌ای

 این رنگ‌ها به عنوان نمایانگر آسمان و دریا در تابستان می‌توانند حس شادابی و خنکی را به فرد منتقل کنند. ترکیب این رنگ با قرمز گیلاسی یا رنگ های نئونی فانتزی می تواند استایلی جذاب در تابستان برای شما به ارمغان بیاورد. این رنگ با هر پوست و مویی شیک به نظر می آید.

  قرمز پررنگ و تاکیدی

 رنگ قرمز به عنوان یک رنگ قوی و پرانرژی در تابستان 2024 به کار خواهد رفت و می‌تواند در لباس‌های رسمی و روزمره استفاده شود. رنگ قرمز نماد قدرت است و استفاده آن در استایل تابستانی بسیار زیبا خواهد بود. این رنگ برای افرادی که پوست روشن دارند بسیار جذاب خواهد بود و در تابستان بیشتر شاهد استفاده آن خواهیم بود.

لباس قرمز نماد قدرت در بانوان است.

   رنگ‌های متالیک

 رنگ‌های متالیک مانند نقره‌ای و طلایی به خصوص در ترکیب با رنگ‌های طبیعی و ملایم به کار خواهند رفت و جلوه‌های مدرن و شیک ایجاد می‌کنند. این رنگ‌ها معمولاً حس سبکی و طراحی مدرن را منتقل می‌کنند و در لباس‌های سبک و خنک تابستانی مورد استفاده قرار خواهند گرفت.

خاکستریِ فولادی یا طوسیِ استیلی

شاید با دیدن این رنگ در ترند تابستانی 2024 متعجب شوید که رنگی تیره در کالشن 2024 وجود دارد. یکی از نکات مهم در در استفاده از این رنگ این است که، این رنگ می تواند استایل های ساده برای شما به ارمغان بیاورد که با بکار گیری اکسسوری‌های جذاب، زیبایی و جذابیت شما را چندین برابر می کند. یکی از ویژگی های رنگ طوسی مناسب بودن آن برای هر تناژ پوستی مناسب است.

ست کردن رنگ لباس در تابستان

در تابستان، معمولاً رنگ‌های روشن و زنده بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرند. این رنگ‌ها می‌توانند انرژی و شادابی فصل گرم را به نمایش بگذارند. ست کردن لباس ها با یکدیگر عموما قانون خاصی ندارد و تماما بستگی به سلیقه شما دارد. اما در زیر به برخی از رنگ‌هایی که به خوبی با هم هماهنگ هستند، اشاره می‌کنیم.

1. آبی و سفید

ترکیب آبی و سفید به یاد دریا و آسمان، احساس تازگی و آرامش را به همراه دارد. و همچنین در تابستان می تواند بسیار خنک باشد.

2. زرد و خاکستری

زرد روشن و خاکستری ملایم می‌تواند ترکیبی شاداب و مدرن ایجاد کند. این ترکیب در تابستان انرژی مثبتی را منتقل می‌کند.

3. صورتی و سبز

صورتی ملایم و سبز نعنایی جلوه‌ای شاداب و لطیف را ایجاد می‌کند و به خوبی با هم هماهنگ هستند.

4. نارنجی و آبی

نارنجی گرم و آبی سرد تضاد جذابی ایجاد می‌کنند و هر دو رنگ در تابستان، یادآور شادابی و زندگی هستند.

5. بنفش و زرد لیمویی

بنفش عمیق به همراه زرد لیمویی ظاهری خنک و جذاب می‌سازد که توجه‌ها را جلب می‌کند.

6. سبز و قهوه‌ای

این ترکیب به طبیعت نزدیک‌تر است و حس طراوت و آرامش را منتقل می‌کند.

7. سفید و رنگ‌های پاستلی

سفید با رنگ‌های پاستلی مثل آبی پاستلی، صورتی پاستلی و زرد ملایم هماهنگی خوبی دارد و ظاهری نرم و دلنشین ایجاد می‌کند.

سخن پایانی

تابستان همیشه با رنگ‌های متنوع و زیبا همراه خواهد بود. از رنگ‌های ملایم و طبیعی تا رنگ‌های شاد و پرانرژی، همگی با هدف ایجاد حس تازگی و شادابی طراحی شده‌اند. در این فصل، افراد می‌توانند با انتخاب رنگ‌های متناسب با سلیقه و سبک خود، به روز و مدرن به نظر برسند. انتخاب لباس هایی با رنگ های روشن سبب خنکی و ایجاد استایل خاص برای شما خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید

×
بازگشت به بالا